YHDISTYS-KEITÄ ME OLEMME

myydään sekarotuisia koiranpentuja

HISTORIA

Pörröpallon perustaja Helen on intohimoinen koirakasvattaja ja rakastanut koiria jo lapsuudesta asti. Jo 2-vuotiaana hänellä oli oma koira, nimeltään Serbi. Pikkukylässä, jossa hän asui, ei ollut muita lapsia ja sai parhaaksi ystäväkseen Serbin.

Silloin oli tavallista, että koiria, varsinkin sekarotuisia koiria, pidettiin ulkona ketjulla kiinni ja koiria ei päästetty sisään. Jo silloin Helen ei ymmärtänyt, miksi koira ei ole osa perhettä. Lapsena koira jopa puri häntä, mutta se ei aiheuttanut hänelle pelkoa koirista, vaan hän halusi auttaa niitä. Hieman vanhempana, 12-vuotiaana, Helen sai oman koiran, jonka kanssa kävi myös koirakoulussa ja aikuisena hommasi myöskin ensimmäisen rotukoiran.

Valitettavasti 90- luvulla ei Virossa vielä ollut laadukkaita rokotuksia, eikä lääkkeitä ja molemmat koirat kuolivat nuorena. Vuonna 2002 Helen alkoi kasvattaa “”rotukoiria”” ja perusti vuonna 2008 kennelin “”Latolly Top””. Ensimmäiset 9 vuotta hän kasvatti saksanpaimenkoiria ja vuodesta 2005 alkaen berninpaimenkoiria. Vuodesta 2014 alkaen on kennelissä kasvatettu myös papillonkoiria.

PÖRRÖPALLOSTA

Vuonna 2018 perustettu Pörröpallo -turvapaikka on ollut turvapaikka sekarotuisille koiranpennuille. Pörröpallo perustettiin, koska Helen halusi antaa sekarotuisille vahinkokoirillekin mahdollisuuden hyvään elämään. Hän huomasi, että Virossa sekarotuisista koirista ei huolehdita niin paljon kuin rotukoirista ja turvapaikat ovat täynnä onnettomia koiria. Olemme auttaneet sekarotuisia koiranpentuja löytämään oman ikuisen kodin jo viiden vuoden ajan ja haluamme jatkaa vielä pitkään tulevaisuuteen.

myydään sekarotuisia koiranpentuja

PÖRRÖPALLOSTA

Me välitämme nelijalkaisista ystävistä ja periaatteemme on, että jokainen koira ansaitsee omistajan ja jokainen omistaja ansaitsee koiran. Tavoitteemme on löytää ikuinen koti kaikille sekarotuisille koiranpennuille, jotta heillä olisi upea perhe seuraavat 15-20 vuotta.

Saimme hyvin hoidetun pennun, joka luottaa ihmisiin ja on erittäin uskollinen perheenjäsen.
Meille saapui rohkea ja terve pentu. Nyt koira on jo 3-vuotias.
Suosittelen Helenin pelastamia pentuja – ne ovat käyneet lääkärintarkastuksessa ja niillä on kaikki tarvittavat rokotteet.
Ben tullut täältä. Nyt koti Helsingissä. Pian kaksi vuotta vanha perheen jäsen. Parempaa koiraa ei olisi voinut toivoa
wet dog, dog, wet-1517738.jpg
Jukka